9 sfaturi pentru a combate balonarea > Provita Nutrition Romania
Home / Sfatul medicului / 9 sfaturi pentru a combate balonarea

9 sfaturi pentru a combate balonarea

10 sfaturi pentru a combate balonarea

Spune ‘Adio!’ balonării și flatulenței!

Iată 9 moduri de a combate balonarea și de a vă redobândi un abdomen plat:

1. Evitați băuturile carbogazose, dulci și aromate.

Gazul din băuturile carbogazoase este direct absorbit și păstrat în intestin, de unde și senzația neplăcută a stomacului balonat.
Varianta sănătoasă: apa minerală plată, limonade cu miere (nu cu zahăr!), ape detoxifiante cu fructe sau plante și bineînțeles infuziile sau ceaiurile medicinale. Pentru o apa sănătoasă, terapeutică, rejuvenantă, consumați apa primordiala produsa de sistemul de filtrare SANTEVIA.

2. Variați sursele de fibre.

Fibrele naturale sunt importante pentru tranzitul intestinal și contribuie activ la sănătatea și bunăstarea fizică, dar consumate în cantități prea mari, devin slab tolerate, iritând mucoasa gastrică și intestinală.

Varianta sănătoasă: mâncați legume crude și gătite la aceeași masă și amestecați fibre solubile (morcovi, dovlecei, pâine de secară, hrișcă, portocale) cu fibre insolubile (grâu integral și derivații săi, fructe uscate, semințe, nuci). O sursa completa de fibre este produsul Fiber Ultra.

3. Limitați consumul de FODMAPS.

FODMAPS sunt de obicei carbohidrați cu catenă scurtă (zaharuri, cum ar fi fructoza sau sorbitolul), care sunt prezente în multe alimente (cereale, fructe, legume, produse lactate) și care provoacă tulburări intestinale, în special balonare.

Varianta sănătoasă: Reduceți consumul de alimente bogate în FODMAP, precum caise, sfeclă crudă, sparanghel, conopidă, năut, fructe uscate, ceapă și secară.

4. Alegeți produsele lactate cu atenție.

Lactoza, un zahăr prezent în lapte, nu este ușor digerată și poate produce fermentație la persoanele sensibile, ceea ce poate duce la balonare.

Varianta sănătoasă: Înlocuiți laptele de vacă cu un lapte vegetal fără lactoză, (orez, soia, migdale). Evitați iaurtul și laptele integral și eliminați consumul de brânză și alte produse lactate. Consumați lactate împreună cu 1 capsula de Lactaza.

5. Adăugați fenicul în meniul zilnic.

Feniculul este capabil să blocheze procesul de fermentare și astfel să prevină balonarea. Este, de asemenea, un ajutor excelent pentru tranzitul lent.

Varianta sănătoasă: Pregătiți feniculul în diferite moduri (crud – feliat fin, gătit în abur, în compot, copt), astfel încât să îl includeți în dieta dumneavoastră în mod regulat. Administrați 1 capsula de Liver Hepatoprotect care conține si fenicul.

6. Optați pentru plante și ierburi medicinale

Anumite plante au proprietăți digestive cunoscute și pot ajuta la menținerea unui abdomen plat, precum salvia, angelica și păpădia.

Varianta sănătoasă: Ceaiurile și chiar salatele cu adaos de plante medicinale sunt o opțiune bună. Acestea se regăsesc în majoritatea suplimentelor alimentare. Administrați înainte de masa suplimentul Digestive Enzymes Complex pentru o digestie completa, sănătoasă.

7. Uitați de guma de mestecat.

Guma de mestecat face ca aerul să intre în stomac (sistemul digestiv funcționează fiind gol) și provoacă balonare.

Varianta sănătoasă: În loc să mestecăm gumă, putem bea un pahar de apă.

8. Identificați-vă alimentele declanșatoare de balonare.

Deși poate fi dificil să identifici exact la ce ești cel mai sensibil și ce provoacă această senzație de balonare, cel mai bine este să fii atent când mănânci.

Varianta sănătoasă: Notează ce mănânci și astfel vei putea identifica acele alimente care îți provoacă probleme. Scoateți aceste alimente din meniu timp de trei zile și vedeți ce se întâmplă.

9. Mestecați bine și nu vă grăbiți!

Ar trebui să mestecați încet și minuțios pentru a ajuta sistemul digestiv să își facă treaba corect. Nu vorbiți în timp ce mâncați!

Varianta sănătoasă: Mestecați încet și acordați-vă un moment pentru a savura mâncarea. Ar trebui să vă ia cel puțin 20 de minute pentru a mânca o masă completă. Deși poate fi dificil să identifici exact la ce ești cel mai sensibil și ce provoacă această senzație de balonare, cel mai bine este să fii atent când mănânci.

Varianta sănătoasă: Notează ce mănânci și astfel vei putea identifica acele alimente care îți provoacă probleme. Scoateți aceste alimente din meniu timp de trei zile și vedeți ce se întâmplă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *